diumenge, 13 de març del 2016

TALLER DELS SENTITS


ENGUANY EL TEMA DE L'ESCOLA ÉS SOBRE ALIMENTACIÓ/ ALIMENTS:
HEM TREBALLAT LA PIRÀMIDE ALIMENTACIA I PER TENIR MÉS CONSCIÈNCIA DELS GRUPS D'ALIMENTS I LA CONVENIÈNCIA DE MENJAR-NE MÉS O MENYS. HEM DECIDIT TREBALLAR AQUEST ASPECTE D'UNA FORMA MÉS MANIPULATIVA I VIVENCIAL.

DIVIDIM LA CLASSE EN DOS GRUPS I FEIM AQUEST TALLER EN DOS DIES DIFERENTS. PER TAL, DE PODER-HO DUR EN CONDICIONS I QUE ELS NINS/ES HO PUGUIN EXPERIMENTAR AMB TRANQUIL.LITAT. AIXÍ TAMBÉ LA MESTRA POT AJUDAR I FER LES INTERVENCIONS QUE SIGUIN NECESSÀRIES.

PRIMER DE TOT, ELS 12/13 NINS DEL GRUP HAN DE TASTAR 6 ALIMENTS, DELS DIFERENTS GRUPS. LES CONSIGNES QUE SE DONEN SÓN: 
1- TENIR ELS ULLS TANCATS TOTS, 2- OBRIR LA BOCA I TASTAR.
3-NO PODEN DIR QUÈ PENSEN QUÈ ÉS FINS QUE TOTS HO HAGIN TASTAT.
ALIMENTS: SUCRE, PA, DANONE, TARONJA, TOMÀTIGA, FIAMBRE DE POLLASTRE.




LA TOMÀTIGA LA VAIG DEIXAR PER LO DARRER I COM QUE TENIEN LES FOTOS AL MIG SABIEN QUE L'ÚLTIM ALIMENT A TASTAR ERA AQUEST. PER TANT, VAIG PODER RESPECTAR UN NIN QUE EM VA DIR QUE A CASA JA HO HAVIA TASTAR I NO HO VOLIA FER.


2- DESPRÉS PER FER LA RESTA D'ACTIVITATS ENS SEPARAM EN GRUPS DE TRES.

AQUEST ÉS L'ACTIVITAT DE TOCA-TOCA: HAN DE TOCAR DIFERENTS ALIMENTS, PODEN FICAR LA MÀ PER LA CREMALLERA DE LA FUNDA DE COIXÍ, CONSIGNA NO MIRAR.
ALIMENTS: PIRULETA, DANONE, PA, POMA, LLETUGA, OU BOLLIT.
QUAN ACABAVEN I JO HO COMPROVAVA PODIEN MIRAR SI HAVIEN POSAT LES FOTOS BÉ.

SONA-SONA: A AQUESTA ACTIVITAT NO VAIG PODER INCLOURE ELS 6 GRUPS D'ALIMENTS PER TAMANY, DIFICULTAT DE RECONÉIXER EL SO,...
MACARRONS, ARRÒS, ANOUS, CARAMELS, LACASITOS, QUELITAS.
PEL SO HAVIEN D'INTENTAR ENDEVINAR QUÈ ERA I POSAR LA FOTO A DAMUNT.
QUAN ACABAVEN I HAVIEN FET LA CONVERSA PODIEN MIRAR DE DINS LA CAPSA.
ERA UN MOMENT MÀGIC VEURE QUE HI HAVIA DE DINS I SI HAVIEN ENCERTAT.
ENSUMA-ENSUMA: HAVIEN D'ENSUMAR ALLÒ QUE HI HAVIA ALS CENDRES, QUE NOMÉS TENIEN UN FORADET QUE NO ELS PERMETIA VEURE QUE HI HAVIA DE DINS.
ALIMENTS: CEBA, LLIMONA, CACAO, ATÚN, FORMATGE CURAT, MAGDALENA.


MIRA-MIRA: HAVIEN DE COL.LOCAR ELS DIFERENTS ENVASOS, QUE PREVIAMENT HAVIEN DUIT DE CASA, A L'ESPAI CORRESPONENT. LA PIRÀMIDE JA L'HAVIEN TREBALLADA A CLASSE PERÒ TENIEN UNA A L'ABAST PER PODER-LA CONSULTAR SI TENIEN DUBTES O ME DEMANAVEN A MI I JO ELS DONAVA QUALQUE PISTA: HEM DE MENJAR MOLT POC, O 5 VEGADES AL DIA,....










































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada